Velkommen

Hvordan bliver jeg tilmeldt?

Du melder dig ind via denne formular (klik)

Hvad gør jeg den første dag, jeg møder ind?

Du har måske lidt sommerfugle i maven første gang du skal til ridning, men vi vil gøre hvad vi kan for at du føler dig tryg og velkommen. Kom 30 minutter før din ridetime starter. Du går ind i den lille ridehal, der ligger nederst for P-pladsen. Gå ind af den store port i midten. Her finder du din ridelærer, som vil fortælle dig, hvilken hest du skal ride på. Hvis du eller evt. dine forældre ikke er trygge ved selv at sadle op, finder din ridelærer en, som vil hjælpe dig.

Hvad kræver det af udstyr?

·         En sikkerhedsgodkendt ridehjelm. Du kan låne ridehjelm hos os de første gang du rider.

·         Bukser uden for mange sømme.

·         Støvler med lille hæl.

·         Ved springning skal du benytte sikkerhedsvest, men vi anbefaler det også ved alm. holdridning.

Skal jeg selv gøre hesten klar og hvordan?

Målet er, at du selv skal gøre din hest klar til ridetimen. Vi forventer ikke, at du kan det, når du starter. Hvis du føler dig utryg finder din ridelærer en som vil hjælpe dig. Ridetimerne foregår ikke altid i ridehallen, en gang imellem går vi i stalden og taler om pleje af hesten og hvorledes du sadler op og behandler udstyret.

Fælles for alle hold er, at man møder senest ½ time før ridetimen starter, så der er god tid til at strigle og sadle ponyen/hesten op uden stress og jag. Samt at man sætter ca. 15 minutter af til efter ridetimen, så ponyen/hesten bliver sat tilbage i sin boks på en pæn måde, hvis der ikke er en rytter til den i timen efter.

Alle skolehestene står i elevstalden. Hestens navn står på bokslågen. På bokslågen står også et nummer, det nummer henviser til hestens sadel og hovedtøj, som er nummereret og hænger i sadelrummet nederst i elevstalden.

I sadelrummet finder du også kasser med strigler, hovrenser m.v.

Få information om klargøring af din hest hos din ridelærer. Det er vigtigt at din sikkerhed er i orden og at du kender til sikkerhedsprocedurer og omgang med hesten, inden du går i gang på egen hånd.

Må hestene få godbidder?

Giv godbidder i boksen, evt. i krybben og ikke på staldgangen foran alle de andre heste. Det kan få de andre heste til at blive urolige og sparke på boksvæggen. Tænk over hvad du tilbyder hesten. Gode godbidder kan være tørt rugbrød, gulerødder eller måske lidt frisk græs. Pas på med sukker, heste kan også få huller i tænderne.

Hvordan færdes jeg på FRK og hvor må jeg være?

Alt færden på rideskolen skal foregå stille og roligt og aldrig støjende. Husk på at al færdsel på FRK er på eget ansvar.

Du er altid velkommen til at kigge dig omkring på rideskolen.

Torsdagsspisning?

FRK tilbyder de fleste torsdage fællesspisning i cafeteriet ved den store hal. I sommerhalvåret foregår spisningen i ”hytten” på bakken ved springbanerne. Fællesspisningen er en god mulighed for at lære andre medlemmer at kende. Alle er velkommen. Skulle du eller dine forældre have lyst til at hjælpe i cafeteriet så giv endelig besked til ridelæreren. Husk at de fleste aktiviteter på FRK foregår ved frivillig indsats, og vi er meget taknemmelige for en hjælpende hånd.

Afholder FRK ridelejr ?

Selvfølgelig gør vi det! Hver sommer tilbyder FRK ridelejr. Ridelejren afholdes oftest i uge 27.

På ridelejren rider vi mindst 1 gang dagligt , laver dressur, spring, voltigering, terrænridning og passer og plejer hestene. Derudover har vi sociale aktiviteter som f.eks. bål, boldspil, ture ud af huset, ”skovtur”, springkonkurrence uden hest og meget andet.

Valg af aktiviteter afhænger af vejret

Ridelejren afholdes oftest fra mandag formiddag til torsdag eftermiddag. Pris og nærmere orientering kan findes på FRK’s hjemmeside, FB og på opslag rundt om på FRK når tiden nærmer sig.

Er der stævner for mig, når jeg er nybegynder?

Ja. Selv om du er nybegynder, afholder FRK også stævner for dig. Et par gange om året afholder vi et mini-stævne. Her er der klasser, som passer til alle. Sammen med din ridelære finder du ud af hvilke klasser, der passer bedst til dig. Her kan alle være med. De mere erfarne ryttere hjælper denne dag elevrytterne med at strigle, pudse og flette, så I bliver fine og klar til start.

Hvor finder jeg oplysninger og hvem kan hjælpe mig?

Der er mange aktiviteter i løbet af året i Frederikshavn Rideklub. Vi forsøger at holde vores ryttere og medlemmer så godt orienteret som muligt. Du kan finde info følgende steder:

·         Tjek opslag ved hovedindgangen på FRK og på opslagstavlen i den lille ridehal

·         Hold dig opdateret på http://frederikshavnrideklub.dk/

·         Tilmeld dig Facebook grupperne ”Frederikshavn Rideklub” samt gruppen “FRK (kun for medlemmer)”

”FRK (kun for medlemmer)”, er kun (som navnet antyder) for medlemmer af FRK (herunder forældre til børn, der er medlemmer af klubben).

”Frederikshavn Rideklub” bruges til at reklamere for klubben, annoncere om vores arrangementer, stævner mv. salgsannoncer og andre ting vi gerne vil vise udadtil

Al vigtig information til klubbens medlemmer, kommer altid ud på mail/hjemmeside, mens Facebook grupperne fungerer som mere dagligdags platforme.

Hvis du gerne vil have en rundvisning eller orienteres om det at være medlem og ny rytter på FRK så kontakt os via mail frederikshavnrideklub@gmail.com. Der står mange medlemmer klar til at vise dig rundt og fortælle dig om rideklubben.