Opbevaring af hestepas

Det er lykkedes os at få et stort boksskab med i alt 48 bokse, som vi gerne vil udlåne til dem, der gerne vil opbevare hestens pas under trygge forhold.

Grunden til dette tiltag er, at der er kommet ny lovgivning der kræver, at ejeren skal kunne forevise hestens pas ved kontrolbesøg på rideklubben af de veterinære myndigheder.

En familie fra Århus-egnen, der havde en sommerboks på FRK, havde været udsat for kontrolbesøg, hvor de ikke kunne fremvise hestepasset indenfor 20 minutter, hvorfor de fik en bøde på 2.000 kr. L

Derfor har vi anskaffet skabet med boksene, hvor enkelte udvalgte personer i klubben fx berider, underviser og formanden har en hovednøgle, der kan åbne alle boksene, hvis vi bliver udsat for kontrol.

Man må selvfølgelig gerne have flere hestepas i samme boks, det skal bare fremgå af den liste,  som personalet har adgang til således at man kan fremvise de korrekte hestepas for veterinærmyndigheden.

Et lille ekstra gode ved at have en boks til hestepasset er, at man kan bruge den som sikkerhedsboks mens man rider fx til mobilen, pungen, smykker, ur mv. J

Du kan finde og printe kontrakten nedenfor.

Når du har underskrevet kontrakten kontakter du bare formanden eller daglig leder, der bistår med resten J

PS: Husk at der kun er 47 ledige bokse, idet alle elevhestene har en boks til deres pas – så først-til-mølle-princippet gælder…..